Stolt och stark

Ett rus genom hela kroppen, en stöt!

Balansen rubbas och jag faller mot marken. Ett dilemma...

Ligga kvar och ge upp, eller stå upp och ge dig aldrig!

Med svaga armar trycker jag ifrån, jag stapplar fram på vingliga ben.

Kroppen är svag, men i mina ögon lyser glöden! 

Kom an bara! Visa vad ni kan...

Jag kommer stå kvar där jag står!

Likt en uråldrig fura, ska jag stå kvar när era slag träffar min kropp.

Jag kommer aldrig falla, aldrig igen.

Jag har varit där nere på den kalla marken, dit vill jag aldrig mer återvända.

Ni kommer aldrig att få blicka ner mot mig!

Min glöd lyser allt för starkt, för att ni ska lyckas få mig på knä.

Hör min röst, se min blick!

Jag menar varje ord...

Ni kommer aldrig få se mig kvidandes på marken, jag har växt mig allt för stark.

Ni har gett mig näring och kraft, att växa mig stolt och stark! 

Jag insisterar, kom hit och säg vad som tynger dig.

Men akta din tunga, välj din strid, för jag kommer att segra!

Jag har glöden i mina ögon!

Jag har vreden i mitt hjärta!

Varsågod, ladda första slaget...

När du träffar min kropp, kommer det vara jag som blickar ner på dig.

Glöden ska ärra dig för livet, vreden ska få dig att ångra.

Till alla som tryckt ner mig, och behandlat mig illa;

-Jag kommer aldrig falla igen!

Likt en uråldrig fura, kommer jag stå kvar stolt och stark…

 

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

snuttekakan.blogg.se

Hej! Mitt namn är Lisa Nilsson, och denna blogg kommer först och främst handla om mitt liv, vad som försiggår i mitt huvud, mina tankar och min vardag.

RSS 2.0